4 Ekim 2018 Perşembe

Atatürk Timur'u Çok Severdi

Atatürk, Demir’i çok severdi. Onun kumandanlığına, devlet adamlığına hayrandı denebilir.  Bir gün Yıldırım’la Demir arasındaki Ankara Meydan Muharebesi’ni harita üzerinde değerlendiriyordu. “Bakınız” dedi, “Yıldırım, Demir’i öyle bir kıskaç içine almış ki, bu kıskaçtan Demir’den başka bir kumandan sıyrılıp çıkamazdı. O çıktı ve hasmını yendi”. İlave etti: “Ben, Demir zamanında gelseydim, onun yaptığı işleri başaramazdım. O benim zamanımda gelseydi, yaptıklarımdan daha çok büyüklerini yapardı.” Yıldırım’ı da bir kahraman, bir cihan kahramanı olarak severdi. “Büyük manevracıdır. Fakat Demir’in yanında çocuktur. Korkusuz bir deli oğlandır” derdi.

Mahmut Esat Bozkurt, Aksak Demir’in Devlet Politikası: Timurlenk Üzerine İnceleme. İstanbul: Yeni Sabah Neşriyatı, 1943; yeni baskı İstanbul: Kaynak Yayınları, 2005, s. 84.

Timur Han.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hz. Muhammed (SAV) Türk mü?

TÜRKLER ASKERİ BECERİLERİ SAYESİNDE HER YERDE ADINDAN SÖZ ETTİRMİŞTİR. İŞTE KÂBE İÇİN GÜVENLİK SAĞLAYAN TÜRK AİLESİ: HAŞİMİ OĞULLARI. BU B...