4 Ekim 2018 Perşembe

Vatan Düşmanlığı : ASELSAN 1919

VATAN DÜŞMANLIĞI

Yıl: 1993
Konu:  İlk yerli Cep Tel.(Dünyadaki titreşimli ilk telefondur.)
Yüklenici: ASELSAN
Yapan: Türk mühendisleri
İlk  SERİ üretim : 5000 adet ASELSAN 1919.
Alıcılar : Azerbaycan ve  KKTC
Sonuç : Teslim edildi.

İkinci SERİ üretim : ASELSAN 1920 ve 1923 .
Alıcılar : Yerli...
Sonuç : Depolarda çürümeye mahkûm edilmesi.

Türkiye ilk cep telefonu kullanımına geçti, Süleyman demirel ilk cep telefonunu kullandı.

1994 yılında aselsan da 30 kişilik bir mühendis gurubu yerli cep telefonu için çalışmaya başladı.  "ASELSAN 1919" (Kısa okunuşu ASELSAN 19 19 olan;  Nokia 3310 gibi)marka yüzde yüz yerli telefonu ürettiler.

O yıl da Nokia, Eriksson ve Motorola markaları var. (Samsung, iPhone yok) dünyada telofon üreten 9. Ülkeden birisi Türkiye'dir; artık piyasaya ilk parti 500 adet olarak sürülür, ilk dışarıya ihraç Azerbaycan'dır ve Kıbrıs' tır ve diğer ülkeler izler; 3 ayda 5000'den fazla ihraç edilir. 10 ülkeye İngiltere'de teknoloji fuarında "ASELSAN1919" birinci seçilir, keza o tarihte ilk titreşim özelliği bu telefondadır.

Bizimkiler hemen yeni sürümleri olan1920 ve 1923'ü geliştirmek için koĺari sıvarlar. Ayrıca nasıl olduğu hala bilinmez 1997 yılında Nokiadan bir mühendis getirtilir ve ne zaman kendimize güvenmeyerek dışarıya gözümüzü diktik ise o zaman hep her şey ters gider, felsefesine uygun olarak ilk yerli telefonda aksilikler başlar, patent daha çıkarılmadığı için rakip firmalar uluslararası mahkemerine başvururlar ve davaları kazanırlar, dönemin hükümeti sahip çıkmaz ASELSAN'a; KVK denen Çukurova holdingin bir kuruluşu olan telofon satış dağıtım pazarı tek başına kendine ait olduğu için ASELSAN marka yüzde yüz yerli olan üstün özellikli telefonumuzu değil de Nokiayi bayilere dağıtır. ASELSAN'IN yerli sesli ilk iletişim araçları olan telefonlarını ise depolarında tutarak çürümeye mahkûm eder ki Nokia ASELSAN malını satma iki katı para verelim...sözleri ile ne demeli ki kendi insanın bunu yapıyorsa! Parasını da nokiadan tahsil eder ve Türk insanı kendi öz malı yerli "ASELSAN 1920-1923" marka telefonlarını bulamaz piyasada.

Türk istihbaratı bu telofonu kullanır ki dış ülkelerin bu telefonları dinleme yapması imkansızdır.

Böylelikle hiçbir başarı  kırbaçsız kalmaz; yerli telefonlarımız,  tıpkı yerli uçaklarımız gibi, yerli otomobillerimiz gibi, yerli Türk Jagleri tanklarımız gibi sahipsizlik, ilgisizlik ve kişisel ve şirketsel çıkarcılıklar ve ciğeri dışarıya çalışan yerli işbirlikçiler neticesinde üretimden çekilip milli bir teknolojiden ülkemizin el ayak çekmesine hizmet edilir (Düşmanca hizmet)

Sorunumuz NEDİR?
Yapıyorsun. Ama önce önüne maddi engeller çıkıyor. Aşıyorsun. Sonra dış engeller çıkıyor. Aşmaya çalışıyorsun. Aşiyorsun da.  Ardından en büyük engel ise yerli çıkarcı işbirlikçiler engel oluyor. Haliyle uçak da yapsan, tank da yapsan, telefon da yapsan, araba da yapsan en sonunda devamını engelleyen yerli işbirlikçi ve menfaatlerini devletinden ve vatanından üstün tutan...(istediğiniz sıfatı koyabilirsin) insanlar çıkıyor.

https://teknoseyir.com/inceleme/aselsan-1920-cep-telefonu-yerli-cep-telefonu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hz. Muhammed (SAV) Türk mü?

TÜRKLER ASKERİ BECERİLERİ SAYESİNDE HER YERDE ADINDAN SÖZ ETTİRMİŞTİR. İŞTE KÂBE İÇİN GÜVENLİK SAĞLAYAN TÜRK AİLESİ: HAŞİMİ OĞULLARI. BU B...