20 Mayıs 2018 Pazar

3. Dünya Savaşı; Son Paylaşım Savaşı; En çok okunan tarih..

Macera romanı gibi çok uzun  ;)
Avrupa Birliği Çöküşü- lll.Dünya Savaşı ile ABD ve silah- Holivud film sanayi..

Ben inanıyorum ki 50 yıl bile çok.

 Avrupa Birliği için yarım asır bile fazla. Bu Birlik ülkeleri,  çok geçmeden birbirlerini yemeye başlarlar. Hatta bir Üçüncü Dünya Savaşı'nın merkezine yine Avrupa ülkeleri oturacak gözüküyor. Bunda her zaman olduğu gibi gene en büyük gerekçe, Avrupa'nın kötüye giden  iktisadî durumu; ama başka şeyler de var. İleride değil Birlikten söz etmek,  çok büyük bir ayrılış olacak.

N'den mi?

Önce bugünkü genel Avrupa'ya bakın. Avrupa iktisadî olarak çökmüş durumda. Enerjisi yok, parası yok,  genç ve dinamik nüfusu yok, insanları için emeğe dayalı  çalışmak büyük bir enayilik. Her yerde olduğu gibi holiganı bol, pek bilmesek de orada daha bol. Bunları çoğumuz belki bilmiyoruz.

Bugün Avrupa Birliği meclis ve ortak parası var falan filan diyebilirsiniz. Hatta daha da genişleyecekler, diyebilirsiniz, Bunlar birer hikaye. Aynı insan hak ve özgürlükleri söylerken ( N'rede düşmüş bir insan görseler ilk başını ezen ve üzerine basan onlar olur. Medeniyet dediğin tek dişi kalmış canavar. ) nasıl safsata sözlerse ve nasıl trajik bir şekilde tebessüm ediyorsak, bu Birliğin genişlemesi lafları da  komik.

 Avrupa da Amerika gibi   içten iktisadî olarak bitmiş durumda. Dünyanın en fazla dış borca sahip ülkesi Amerika'dır. Ülkedeki ezilen ve gariban halde olan milyonlarca siyah, mülteci ve Hıristiyanlık olmayan büyük kitleler var. Bunların çoğu hergün özellikle zenciler çaktırmadan öldürülmekte. O yüzden Amerika da bir kıvılcım eksik sadece.

Amerika'yı ayakta tutan ise silah sanayi ve filim endüstrisidir. Onlar da bitmek üzere. Çünkü Amerika önce silahını satmak için bir pazar bulur. Sonra binlerce silah ve para değişimi yaşanır.  Bu pazarı nasıl oluşturduğunu İkinci Dünya Savaşı, Küba, Vietnam, Irak, Afganistan savaşlarından, Yugoslavya işgalinden, Mısır, Libya, en son da Suriye iç savaşları oluşturmasından  az çok biliyoruz. O itibarla  Amerika'nın da artık silah satmak için pazar alanı az ve karşısında Rusya gibi devletler çoğaldı. Bu yüzden  bu iktisadi durumu düzeltmek için bir üçüncü dünya savaşı demek yeni silah satışları demek. Yani Onlar için, yeni savaş, yeni silah satışları. Bu yüzden Avrupa'da çıkacak savaşa Amerika yine sonradan girip domino etkisi yaratma peşinde olacak gözüküyor . Neyse konuya dönelim.

 Avrupa Birliği değil, Avrupa çöküş halinde.

 Avrupa ülkeleri özellikle Ingiltere-Fransa, Fransa-Almanya, Almanya-Ingiltere arasında önceden de olduğu gibi şuan gizli bir rekabet var.

 Zaten farkındaysanız halk oylaması ile Ingiltere birlikten ayrıldı. Isveç ve Norveç halk oylaması ile hiç girmedi. Avrupa ülkeleri için Türkiye : Gümrük Birliği Anlaşması demek, başka bir anlam ifade etmiyor. Çünkü, 1990'lı yıllarda yapılan  bu anlaşma ile Onlar Birlik, Biz pazar haline geldik. Zaten Insanlarımız için de bu Birliğin bir anlamı yok falan filan neyse.

Nden 3.Büyük Savaş Avrupa'da ?

Ders kitaplarında pek yoktur. Avrupa ülkeleri ve milleti kimdir, nerden gelmiştir, mezhepleri nelerdir ?

 MS. 350'li yıllarda Hun Türkleri ile başlayan
 Kavimler Göçü'ne kadar Avrupa halkı Roma İmparatorluğu'nun egemenliği altında idi. Özellikle bu tarihten sonra Avrupa'nın etnik yapısı çok değişti.  Kavimler Göçü'nden önce Latinler yani Romalılar, Avrupa halkının tamamını egemenliği altına almak için istifaya başladı. Önce Kuzey Avrupa'ya yöneldi. Orada ve çoğu yerde Keltler vardı. Dili Galikce idi. Roma Ingiltere ve Fransa'nın bulunduğu bölgeyi, dil ve din değiştirmeye zorladı. Başarılı oldu. Bu bölgeler Latinler eline geçti. Insanlar latince konuşmaya başladı. Ama bugünkü İrlanda Cumhuriyeti'ni latin yapamadı. Bugün Ingilizlerin tüm çalışmalarına rağmen İrlanda Kelttir ve Galik dili konuşur. Neyse.

 Romalılar; daha sonra Almanya, Avusturya ve Isviçre vs bulunduğu bölgeyi istifaya kalktı. Ama başarılı olamadı. Evet bugün fark ettiyseniz  Ispanyolca, ingilizce dilleri arasında gramer ve kök yönünden benzer şeyler çok bulabilirsiniz. Ama bu diller ile Almanca; veya Almanca ve Fransızca  arasında neredeyse herşey farklı. Kavimler Göçü'nden sonra ise Cermen- latin- AngloSakson ayrımı iyice arttı.

 Bugün Avrupa Birliğin'de iktisadi ve etnik yapıyı geçtim. Büyük bir dil sorunu vardır. Birliğin dili ne olacak ?

 1) Ingilizce mi?
2) Almanca mı?
3) Fransızca mı?

Ekonomi, dil ve üçüncü bir nden olarak da din problemi Avrupa Birliği ve savaşı için bir başka nedendir.

Avrupa Birliği, Hıristiyan birliği olarak bilinir, hatta bu birliğin Hz. Isa'nın 12 havarisi ile temsil ettiği söylenir falan filan.

Ingiltere ve Ispanya, Italya vs bir gurup Latinleşmiş Kelt;  bir gurubu ise Almanya, İsviçre, Avusturya gibi Latinleşmemiş Cermen olması bir tarafa; Yüzyıl savaşları ve din savaşları ile dinsel olarak da iyice 5 parçaya ayrıldı. Ingiltere Protestan mezhebi, Italya ve Ispanya Katolik vs. Katolik irlanda ile Protestan Ingiltere arasında; yine Katolik Ispanya ve Protestan Ingiltere arasında, Ortodoks Rusya ve Tüm Avrupa arasında gizli gizli , bazen de ayan beyan bir hizipleşme var.

Bizim coğrafyada da aynı olgular var; ama aramızdaki tek fark Onlar usta aktör gibi, kendi dini mezhepleri arasında çok büyük ayrılıklar olmasına rağmen, buna karışmana izin vermedikleri gibi Avrupa, Amerika ve Rusya vs Avrupa'nın hepsi Bizim, tüm dini hassasiyetlerimizi ayrıntısına kadar öğretmişler; Sünni-Alevi, Sünni-Şii, Sünni-Şia-Vahabilik-Ahmedilik vs.bunları birer usta oyuncu gibi tüm filmlerinde oynuyorlar. Tabi bunlardan haberi olan değerli büyüklerimiz de yok değildi. Vardı.  Sözgelimi;

Sultan 2. Abdülhamid Protestan Ingiltere'ye karşı 1845-1850 yılları arasında Katolik  irlanda'ya o dönemdeki kıtlıkta ayakta kalması için büyük bir maddi yardım yapmış. Hatta irlanda'da bu yardımı unutmadıklarını göstermek için bugün  adı Drogheda United olan bir irlanda spor kulübü amblemine hilal ve yildız  koymuştur.

 Atatürk de 1924'ten itibaren tüm karşı çıkmaları rağmen bütün Hıristiyan misyoner okullarına kilit vurmuştur. Sadece   San Josef 'i kapatamamıştı. Çok baskı vardı.  Bu okul yüzünden Fransızlar savaşı bile göze almış  falan filan.  O yüzden hala bugün bile ayakta Fransız misyonerliğine hizmet etmektedir. Zamanla Genişledi. Bugünkü yüzde yüz Fransızca eğitim veren Galatasaray Üniversitesi bir büyük Şubesi konumundadır.

 Biz Batı karşıtı falan değiliz; ama Hepimizin  de bunları görmesi lazım. Hatta medeniyet nerede ise, Biz oraya gitmeliyiz. Tabi medeniyet deyince Batı akla gelebilir. Oysa asıl bundan kastedilen ise,  bilim, araştırma ve teknik Japonya'da ise  oraya, Çin'de ise oraya gitmemizdir. Bu yüzden dost ve düşman ülkeler ile Batı kavramını iyi ayırt etmemiz lazım. Batı ve medeniyet izafidir.  Neyse. Demek istediğim Onlar kültürel, menşei ve özellikle dini ve mezhepî hassasiyetlerimizi kullanarak hem Türk-Islam coğrafyasını ayırmakta hem de Bizleri, birbirimize düşman etmek için dini ve milli tüm kutsallarımızı kullanmaktan bir adım bile geri durmamaktadırlar. Bunları çok iyi bilmemiz geriliyor.

Avrupa Birliği bu yüzden ben diyorum belki yarım asır ve belki daha az bir sürede çöker. lll. Cihan Harbi'nin temelinde ve merkezinde  de yine Ingiltere, Fransa, Almanya, Rusya gibi Avrupa Devletleri olacak. Amerika, gene dilleri ve mezhepleri aynı olan Ingiltere tarafında olacak. Ama bu sefer de Almanya ve Japonca dışında bu sefer Çin de devreye girer. Çin'i zaten herkes az cook biliyor belki. 20-25 yıl içinde dünyanın en büyük ekonomisi olarak Amerika'yı geçecek. Amerika bu durumun da farkında ama, bir şey yapamıyor. Çin sessizce büyüyor.

Ülkemizde büyük ihtimalle dönemin koşullarına göre her şey değişiyor ama; girmemek için çok uğraş verir. Çünkü Biz biliriz ki tedbir güvenden her zaman daha iyidir.

Zaten bu savaşların çoğu, Avrupa ve Amerika gibi emperyalist sömürgeci devletler tarafından genellikle aç kaldıklarında ve ağızlarının suyu aktığında yani dünyanın ekonomik egemenliğinin paylaşımında, rekabet olduğunda ortaya çıkar. Hepsi sonunda  gözlerini zengin Türk-Islam coğrafyasına ve hatta birkaç zengin bölgesi olan gariban açlık içindeki Afrika topraklarına çevirirler. Olan her zaman Türk-Müslüman coğrafyasına olur.

 Ülkemiz ve havalisi coğrafyalar o kadar büyük bir yeraltı-üstü kaynak ve stratejik noktalara sahip olduğu içindir ki bin yıllardır Avrupa  acıktığında saldıran  Haçlıların saldırı ve müstemlekelerine maruz kalmıştır. Bu yüzden 50 hatta 100 yılı düşünerek öngörüde olmak ve büyük tedbirler almak  gerekiyor.

Bazı dünya tarihçileri ve bizim tarihçilerimiz;  l. ve ll. Cihan Harbi'nin Avrupa ülkeleri arasındaki rekabetten çıktığını, bir üçüncü savaşında yine Avrupa devletleri arasındaki iktisadi, dini, kültürel, menşei gücünü gösterme ilgili  vs. gerekçelerle yine bu ülkelerden çıkacağını söylerler. Bunu 50 yıl içinde anlarız.

Dünya tarihini öğrenmek için en az 100 yıl önceki tarihi olayları tenkit etmek gereklidir. Görmek bilmek ile mümkündür.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hz. Muhammed (SAV) Türk mü?

TÜRKLER ASKERİ BECERİLERİ SAYESİNDE HER YERDE ADINDAN SÖZ ETTİRMİŞTİR. İŞTE KÂBE İÇİN GÜVENLİK SAĞLAYAN TÜRK AİLESİ: HAŞİMİ OĞULLARI. BU B...