Bir tarih vesikasında da vasiyeti bilenler, şu ifadeler var demiş;
"Çok değerli bir insandır. Allah rahmet eylesin.
...
Hayatının sonuna kadar Türk dili, tarih ve kültürünü yaymak için uğraştı; Ona göre dünyaya gerçek adaleti getirmek ve dünyamızı insanlık düşmanlarından kurtarmanın tek yolu Atatürk 'ün hala açıklanmayan vasiyetinde gizliydi;
Ona göre bu vasiyet şuydu : Atatürk dünyanın pek çok olay ve olgusunun neden -sonuç ilişkisini kurmuştu. İkinci Dünya Savaşı'nı kimin kazanacağını, savaş sonrası dünya düzeninin nasıl olcağını biliyordu. Rusya'nın iki süper güçten biri olarak Türki cumhuriyetleri kendisine bağlayacağını, daha sonra diğer süper güç ile rekabet edeceğini biliyordu.
Vasiyetini yazdırırken tam 50 yıl sonra bu vasiyetin açıklamasını istemişti; çünkü Rusların parçalanacağını biliyor ve ardından da 1990 yılı olmadan kendisine bağlı olan tüm Türki cumhuriyetlerin bağımsızlığını kazanacağını öngörüyordu.
Sudan çıkmış bir balık gibi olacaklardı. İşte 1988 yılının 10 Kasım'ında açılmasını ve uygulanmasını istediği vasiyeti burada devreye giriyordu. Türkiye abilik yapacaktı. Ama ne yazıkki 1980 yılında 12 Eylül Darbesi yaşandı. Amerika'nın ayarlı generallerinin yaptığı bu darbe ile ki Amerkan istihbarat ajanı Paul Henza'nın Amerikan Başkanı Cartır'a :"Bizim çocuklar başarılı oldu" ifadesi iie bu vasiyet hayal oldu.
1988 yılında açıklanması gereken vasiyet; Paul Henza'nın tarif ettiği çocuklarından Darbeci Kenan Evren'in: " Türk milleti henüz hazır değil"deyip 25 yıl daha ötelemesiyle vasiyeti tarih oldu; 2013 yılında da açıklanmadı. Ankara'da Harp dairesinde çelik kasada Tozlu raflarda.
Neydi bu vasiyet : Atatürk Rusya'nın parçalanmasını öngördüğü itibarla1988 yılında açılmasını ve açıklanmasını istemiştir. Ki Rusya 1989 yılında parçalandı. Bir yıl sonra Tüm Türki devletler bağımsızlığını kazandılar. Atatürk'ün yegâne gayesi önce çok güçlü bir Türkiye yapmak ardından tüm Türki devletleri kendisine aynı dil üzerine aynı alfabe üzerine bağlayıp dil, tarih ve kültür birliğini sağladıktan sonra dünyadaki tüm Müslüman devletleri akıl ve bilim ışığında Kuran Müslümanlığı ışığında kendisine bağ ve hakim kılmaktı. Bu ülküsünü ömrü yetmediği için bir vasiyet olarak tebliğ etti.
Yani Türklerin kurucu gücü öncülüğünde Misâk-ı Milli sınırlarına ulaşıp. Türk kültürü öncülüğünde Türk-İslam İmparatorluğu kurmaktı amacı. Osmanlı'dan farkı bu kez Türk kültürü bir alt kültür olmayacak, üst kültür olarak dünyadaki insanlık düşmanlarına karşı iyiliği, adaleti, gerçek hoşgörüyü, gerçek barışı sunacaktı. İnsanlık düşmanı Amerika, diye bir illet yeryüzünden sökülüp atılacaktı.
Hatta o itibarla "21. Yüzyıl Türk asrı olacaktır."sözü çok anlam ifade ediyordu. Hocamızdan bu sözleri duymak belki kimselere nasip olmadı.
Hocamız hep şunu söylemişti : "Eğer bir ülke bir hedefe doğru yönlendirilir ise o yolda gider; ama hedefsiz bırakılırsa amaçsız hale gelerek bencilleşir, küçük hesaplar peşinde koşar, birbirini çekiştirip durur, birbirinin kuyusunu kazardı. Bu vasiyet Türk milletinin hedefiydi." demişti "


Hiç yorum yok:
Yorum Gönder