25 Mayıs 2018 Cuma

OSMANLICA GERÇEĞİ VE TÜRKÇE

OSMANLICA GERÇEĞİ :

Türk kültürü bilinen en az 6 alfabe kullandı; yani sözlü olarak ifade edileni farklı semboller ve seslerle yazdılar. Bunlar Sogd, Uygur, Göktürk, Arap, Kiril ve Latin-Etrüsk adları ile  anılan abecelerdi. Sözgelimi Uygur Devleti kendi bulduğu 18 harften oluşan Uygur alfabesini, Göktürkler kendi bulduğu 38 harften oluşan,  runik şekilde çizgili yazılan Göktürk alfabesini, Azerbaycan Türkleri Rusların kullandığı Kiril alfabesini, Selçuklu Devleti Ve Osmanlı Devleti Arapların kullandığı sağdan sola yazılan Arap alfabesini, Türkiye Cumhuriyeti ise Etrüsk Türklerinin bulduğu soldan sağa yazılan Etrüsk-Latin alfabesini kullandı.

Bugün ne yazık ki alfabe(yazı) kavramını bilmeyenler Osmanlıca diye bir yazı dili olduğunu, bu da yetmezmiş gibi Osmanlıca diye Türkçeye alternatif bir dil bulunduğunu ifade etmektedirler. Böyle bir şey yok. Dünyada Osmanlıca diye bir dil  de yoktur Osmanlıca diye bir alfabe de yoktur. Bu özellikle İkinci Paylaşım Savaşı'ndan hemen sonra imzalanan Fulbright Anlaşmasından sonra üretilmiştir . İngiliz ve Amerikalı eğitimcilerin : " Türkçenin geçmişi yok, dolayısıyla Türklerin tarih ve kültürü de yok, geçmişte Arap dili vardır; ama Türk dili yoktur,  Osmanlılar Türkçe konuşmuyor, Osmanlıca konuşuyordu (olmayan şeyi konuşmak nasıl bir şey))bu yüzden Türk kültürü de olmamıştır vs. propagandası için bilinçli olarak hazırlanmış ve kültür mühendisleri vasıtasıyla da yayıllmış tehlikeli bir tuzak olarak işlemiştir. Hala bilinçli veya bilinçsizce yayılmaktadır.

Selçuklu Devleti'nin Türk kültüründen olmayan bazı yazar, yönetici veya çizerleri yazışmalarını Arap alfabesi ile yazıyordu diye Selçukluca  diye bir dil nasıl yoksa Osmanlı Devleti de yazışmalarını Arap alfabesi ile yazıyor diye Osmanlıca diye de bir dil ve alfabe de olmamıştı.Türkçe halkın bugün nasıl konuşuyorsa eski zamanlar da böyle konuştuğu bir dildi. Yani Osmanlıca diye bir dil dünyada yoktu ve Osmanlıca diye bir alfabe de olmamıştı.

 10.000 yıl öncede bugünkü gibi konuşuyorduk, yaklaşık 1500 yıl önce Başbuğ Atilla zamanında da yaklaşık  500 yıl önce Fatih Sultan Mehmet Han zamanında da böyle konuşuyorduk, bugün de böyle konuşuyoruz. Türkçe konuşuyoruz. Şuan iletişim kurduğun gibi. insanlarımız bilmedikleri için kolayca tarihi bir yanılgıya sokulmakdır. Osmanlıca ayrı Türkçe ayrı diye bilinçli veya bilinçsiz olarak konuşulan dilimizle bile ayrıştırılma içine sokulmaktayız. Buna dikkat etmek Türk kültürüne ilgi duyan, Türkçeyi seven, Türk tarihine karşı saygısı olan herkesin görevidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hz. Muhammed (SAV) Türk mü?

TÜRKLER ASKERİ BECERİLERİ SAYESİNDE HER YERDE ADINDAN SÖZ ETTİRMİŞTİR. İŞTE KÂBE İÇİN GÜVENLİK SAĞLAYAN TÜRK AİLESİ: HAŞİMİ OĞULLARI. BU B...