27 Ekim 2018 Cumartesi

Osmanoğulları anlatıyor : Konu Atatürk

Bizler en az 10000 yıllık tarih, kültür ve dili olan Türk milletiyiz. Hz.Nuh evlâdı Yasefin oğlu olan Türkleriz yani Hz. Nuhun torunu olan Türkleriz; Büyük bir kültürün devamıyız;  Türkî Krallığıyız, Sümerleriz, (Eti)Hititlerleriz, Sakalarız, Oğuzlarız, Hunlarız, Göktürkleriz, Uygurlarız, Karluklarız, Karahanlılarız, Selçuklularız; Osmanlı ve Türkiyeyiz. Hepimiz aynı ağacın dallarıyız. Oculuk buculuk ile insanlarımızın ayrıştırılması asla doğru değil. Tarihi gerçeklere uymaz. Kimisi Atatürk'ü kullanıyor kimisi Abdülhamit'i bunları tarihimizin bir dalı olarak birleştiren yok. İnsanlar yüzyıllar boyunca karışmış ve kaynaşmışlardır. Önemli olan kültürel birliktir; dil, kültür ve tarih birliğidir ve tarihe  eksiği ile fazlası ile  bir bütün olarak bakabilmek ve Onu yüceltebilmektir. Tarihimizi bir bütün olarak sevelim.

Sözgelimi sürekli karşılaştırılarak ayrıştırma konusu yapılan, çok kullanılan Atatürk ve Abdülhamit açısıyla çok Osmanlı Hanedanı Sultan Abdülhamit'in torunlarının gözünden bakarsak :

 Sultan Abdülhamit'in öz torunu olan ve 2009 yılında 97 yaşında vefat eden rahmetli Ertuğrul Osmanloğlu,  CNN Türk tv'deki son röportajında Atatürk hakkında aynen şunları demiştir :

''Bizi Atatürk kovmadı, ülkedeki saltanat düşmanlarından korudu. Burada kalmamız çok tehlikeliydi, bizi 1 gecede yok edebilirlerdi.. Hayatımızı ona borçluyuz.. Her Türk'ün ona borcu var.. O olmasaydı Allah bilir ne olurdu.. Anıtkabir'e gittim, ruhuna Fatiha okudum.. Bu ülkede Cumhuriyet olması gerekiyor, hanedan ile olacak iş değil.. Bizim hanedanlığımız, diğerleri gibi bitti'' Bu sözler Fatih'in, Yavuz'un hakiki torununa aittir..

Ayrıca yaşayan genç torunlarından Nilhan Osmanoğlu, 5 Ekim 2013 günü Hürriyet muhabiri Şehriban Oğhan ile yaptığı röportajda :

"Atatürk bir Osmanlı paşası. Osmanlının iyisiyle kötüsüyle herşeyini benimsediğimiz için ona karşı bir kinimiz yok. O zaman öyle gerekiyormuş demek ki. Şu yanlış yapılmış, bu doğru yapılmış demek şimdi doğru değil. Her dönemin kendi şartları var. Ne ne gerektiriyor bilemediğimiz için, doğru veya yanlış diyemem hiç birşeye. Neslişah Sultan’ın anılarında vardı. Sürgünden sonra bahçede bir arkadaşıyla Mustafa Kemal hakkında kötü sözler söylüyorlarmış. Sultan Vahdettin, Neslişah Sultan’ı yanına çağırıyor ve diyor ki: ‘O bir Osmanlı paşasıdır; kesinlikle onun hakkında tek kötü söz söylemeyeceksiniz.’ Sultan Vahdettin dahi Atatürk hakkında tek kötü kelime söyletmemişken bizim haddimize değil yani. Kimse kimseyi sevmek zorunda değil, ama herkes herkese saygı göstermek zorunda.
Maalesef bir Osmanlı-Cumhuriyet ayrımı var. Osmanlı’yı seviyorsan, diğer tarafı sevmeyeceksin; onu seviyorsan Osmanlıyı sevmeyeceksin... Yazık bence, saçma böyle bir ayrım. Geçmişini nasıl inkar edebilirsin ki? Ondan dolayı üzülüyorum; yoksa İstanbul’da yaşamışım, bize bir şey verilmiş, verilmemiş çok önemli değil açıkçası. Biz buraya bu şartlar altında girmeyi kabul ettik. Benim için Cumhuriyet farklı bir rejim sadece. Osmanlı’nın devamı olarak görüyorum. Ne Atatürk’ü Osmanlı’dan ne Osmanlı’yı Atatürk’ten ayırıyorum. Ya öyle ya böyle olacaksın ayrımımız yok. Cumhuriyet çocuğu olarak Osmanlı’nın devamıyız." demişti.

Bir başka Osmanlı hanedanı üyesi torunlarından Mehmet Orhan Osmanoğlu,  21 Haziran 2017 günü Payitaht Abdülhamit dizisi ekibi ile yaptığı iftar yemeğinde Atatürk hakkındaki düşünceleri sorulduğunda şu açıklamaları yapmıştı:

"Sormasanız şaşardım zaten, Mustafa Kemal Paşa hakkında kesinlikle kötü söz etmeyiz. Mustafa Kemal Paşa, tam da bu toprakların ihtiyaç duyduğu bir anda ortaya çıktı. Hanedan ailesinden belki bir iki kişi çıkıp Mustafa Kemal Paşa'yı eleştirmiş olabilir; ancak bizler aile olarak kendisinden kötü sözle bahsetmeyiz" ifadelerini kullanmıştı.

https://youtu.be/ZJ10Kg-L8bg




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hz. Muhammed (SAV) Türk mü?

TÜRKLER ASKERİ BECERİLERİ SAYESİNDE HER YERDE ADINDAN SÖZ ETTİRMİŞTİR. İŞTE KÂBE İÇİN GÜVENLİK SAĞLAYAN TÜRK AİLESİ: HAŞİMİ OĞULLARI. BU B...